Måndagssupa - okej eller inte?

Jag har ofta det sista stött på en inställning/tanke hos folk gällande hur det inte är okej att supa på en vardag och att fester enbart hör helgen till. Jag kan säga att jag är delad på den fronten. 





Jag har en kompis. Hon jobbar till 99% av fallen varje helg. Det låter väl lite gammaldags att vi är varandras vinkompisar men det är så det är - jag springer upp till henne vissa kvällar, vi delar en flaska vin eller två, myser till massa musik, streckröker och pratar bort ett par timmar. Hennes jobbtider gör att vi inte har möjlighet att göra detta på helgtid. Mitt "jobb" som föräldraledig (men helt ledig när barnet är hos sin far) gör det ju möjligt för mig att göra detta under vardagar när vännen inte jobbar.


Så hur ska man ställa sig i det läget? Är jag en jävla alkis som super till på vardagar? Eller en dålig mamma som ens blir full, trots att jag inte ens har mitt barn då? Det är attityder som jag ofta möter på. Jag förstår faktiskt inte problemet, okej kan jag se en fördel praktiskt för de som jobbar under vardagarna att ha det tyst men självklart försöker vi ju (som alltid!) visa grannar och nära respekt när vi gör saker och ting. Har vi då inte rätt till att dela vin tills vi blir rätt fulla och får vingla hem var och en för sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0